Tuesday, April 10, 2012

Camera shot

tu diaah... sekali lagi kita berjumpa.. hahaha... (jgn nak gelak sngt la kan. org bukan paham pun.. haha). harini nak cerita tentang hobi aku yg baru. dan mungkin boleh jadi suatu pekerjaan suatu hari nanti.. hehe... i really love photography. semuanya bila aku beli sony vivaz 8mp camera. gambar die cantik hd lagi tu... bile aku snap memang pict nampak real hd... x ramai yg tahu nak guna camera2 phone untuk tangkap gambar... aku start masuk bidang ni bile aku tgk banyak gambar2 editing yg cantik2 dari abg noor rasyid.. aku terpegun tgk editing cara HDR memang menarik contohnya...


hdr ni sangat cantik bile di edit. sebab die menambah colouring composition menarik. n die tambahkan lakaran buat sesuatu gambar... lagi2 kalau gambar yg mempunyai banyak warna yg terang...



ni gambar sungai teluk intan. pencahayaan waktu matahari terbenam memang cantik.. warna tu aku x edit... sebb ianya memang natural.. warna ultra violet...

ni memang menjadi camera idaman aku lepas ni... x sabar nak memilikimu wahai sang camera....


ni set kit d40 tapi aku x mampu la nak beli ni.. ni termasuk kategori semi pro.. so aku ni nak kata pro.. da macm kanak2 sekolah pulak kan.. so im a new entry punye cameraman saje lah.... d3100 memang menjadi pujaan ku... ^^ sebb die ada live view, 14.2 mp, lcd screen pun 3.0 so boleh tahan la kan.. alang2 nak membeli beter aku beli yg berbaloi skit kan.. ^^

                                               

ok thats all for today i think now i know who am i. n what im capable of...
^_^ v
Assalamualikum....